Nieuwsbrief 39

Beste allemaal,

Via deze nieuwsbrief willen we jullie een tweede update geven aangaande badminton in de coronatijd.

Jeugdtraining

Vanaf vrijdag 5 juni trainde de jeugd in twee groepen op de padelbanen van NTC. Beide groepen trainden hier 1 uur in de buitenlucht. De training in deze vorm was een succes. De wind en zon bij het spelen was even wennen, maar het had ook zijn charme. De foto’s van de eerste training zijn te vinden op https://www.facebook.com/bcnijkerk. Ze zijn ook zichtbaar wanneer je zelf geen Facebook hebt.

Herstarten binnenbadminton

Woensdag 24 juni heeft de overheid aangekondigd dat er vanaf 1 juli weer binnen gesport mag worden. Wanneer Optisport zover is om de zaal weer te verhuren wil het bestuur zo snel mogelijk weer badminton gaan faciliteren. Doordat de afgelopen periode de zaal steeds niet open was heeft het bestuur besloten om deze zomer i.p.v. zomerbadminton open te gaan op dinsdag en donderdag. Net als ‘normaal’ is de dinsdag een hele zaal en donderdag een halve zaal. Voor de mensen die liever wel met anderhalve meter afstand willen sporten is op dinsdag één helft van de zaal voor singles. De rest is dubbel/mix wedstrijden net als anders. Het bestuur zal een mogelijkheid tot het wassen van handen met desinfectie middel regelen. Het badminton in de zomer kosten dus geen extrageld.

Al met al houdt dit in dat wij open gaan zodra het kan. Wanneer we zekerheid hebben dat we de zaal in kunnen komt er nog een mail met mogelijk extra maatregelen waaraan we moeten voldoen. Op dit moment lijkt het dat dit dinsdag 7 juli is, maar dit is nog niet zeker. Let op het is dus niet zeker dat badmintonnen op 7 juli ook daadwerkelijk kan. Dit ligt nog bij Optisport!

Financien

Afgelopen periode was er helaas geen badminton mogelijk. Om de kosten voor de vereniging zo laag mogelijk te houden heeft het bestuur zo snel mogelijk al de zaalhuur van dit speeljaar geannuleerd. Dit heeft ertoe geresulteerd dat BCN tot 24 april zaalhuur hebben moeten betalen. Na deze datum hebben wij geen zaalhuur meer hoeven te betalen. Voor het gebruik van de padelbanen voor de jeugd heeft BCN wel een bedrag moeten betalen.

Verder heeft het bestuur gekeken of we in aanraking kwamen voor een vergoeding van de gemeente. Dit bleek niet het geval te zijn, want BCN maakt niet meer dan €4000 verlies. Hoe het verder zit met de tweede ronde van subsidie is het bestuur nog aan het uitzoeken.

Door de corona heeft het bestuur besloten om de contributie later te sturen. Verder heeft het bestuur besloten om de contributieverhoging van €10,00 die vorig jaar is ingestemd dit jaar niet door te laten gaan. Dit kan doordat BCN minder zaalhuur heeft en daardoor minder kosten.

Algemene leden vergadering

24 maart j.l. stond de ALV voor 2020 gepland. Vanwege de corona kon deze niet doorgaan. Er is een nieuwe datum voor de ALV gepland. Dit is dinsdag 15 september 2020.

We hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen.

Bestuur Badmintonclub Nijkerk